A mad tea-party.

I torsdags var jag ledig och då passade jag på att pyssla lite. Det var ju en stund sedan. Jag fick nämligen inspiration från bloggen Lyckoland. Där berättade hon om ett pyssel där hon köpt en porslinspenna på panduro och satte sig ner och började skriva på kaffekoppar. Himla snyggt tyckte jag och bestämde mig utan skrupler för att göra samma sak. Hemma hade vi nämligen fyra vita kaffekoppar från IKEA som jag tyckte behövde livas upp. Men eftersom vi bara dricker te i det här hushållet skrev jag lite mer te-inspirerad text på. Jag skrev helt enkelt utdrag från kapitlet "A mad tea-party" från "Alice's adventures in Wonderland". Mer te-igt än så kan det väl knappast bli?
 
Och jag måste säga att jag blev himla nöjd. Min handstil är ju i normala fall knappt läsbar, men här kändes det liksom som om det passade in. Vill ni göra samma sak? Passa på att springa till Panduro nu på en gång medas de fortfarande har REA på sina porslinspennor. Jag köpte min för 17 kr.  
 

Kommentarer :

#1: Linn

Ärligt, de är hur fina som helst! Och din handstil gör sig verkligen jättebra. Jag som älskar både te och Alice i Underlandet blir naturligtvis stormförtjust i dessa. Jag köpte faktiskt exakt likadana koppar och fat (fast på Myrorna, superbilligt) för att fortsätta porslinsmålningsäventyren. Men det har inte blivit något än.

Tack för länkningen också :-)

skriven

Kommentera inlägget här :