Rom 2011.

Då var denna Rom-resa över. Staden i sig var fantastisk. Sol, värme och kultur i trevligt sällskap. Det kan sällan bli bättre. Naturligtvis bjöd resan på ett par missöden också så istället för att ni ska få läsa om hur otroligt underbart allting var hela tiden så ska ni få läsa om missödena.

Rom 2011 - Edition misadventures

- Vårt hotell hette Hotel Colosseum och låg ca två kvarter från monumentet. Detta upptäckte vi dock inte förrän sista dagen i taxin på väg till flygplatsen.

- Vi hade tur med vårt rum då det för oss ingick en fantastiskt fin terrass med konstgräs och trädgårdsmöbler. Första kvällen satt vi ute ganska sent och drack ett glas vin och pratade. Kvällen avbröts dock av att grannen smög ut och kastade vatten på oss.

- Dag två missade vi vår andra förinbokade guidade tur då vi kom exakt tre minuter för sent. Resultatet blev att vi fick betala två gånger för att komma in på Vatikanmuseerna och Sixtinska kapellet.

- M beställde kyckling och potatis och fick serverat två kycklinglår och en ryggrad.

- Den ena dagen drabbades jag av en blandning av utmattning, uttorkning, för lite sömn samt kaffechock vilket resulterade att jag då var ett ytterst zombieliknande sällskap.

- Jag tar mycket kort men jag är ingen fotograf.

- Påven vinkade inte tillbaka till mig.

- M råkade kasta i tre mynt i Fontana di Trevi istället för ett. (Ett = Du återvänder en dag till Rom. Två = Du återvänder och hittar kärleken. Tre = Du återvänder, hittar kärleken, gifter dig och bosätter dig där.)

'
I världens minsta land, Vatikanstaten.

När jag fick tag i kameran fick M hålla min väska. Sedan har vi Påvens penis till höger.

Ett lite halv-olagligt foto från Sixtinska kapellet.

Colosseum

Jag inne på Colosseum.

Spanska trappan full med folk och fylla.

Man ska vara försiktig med hur många mynt man har i fickan vid Trevi fountain.

Kommentera inlägget här :