Krogutbjudningen.

Kommer ni ihåg serien "De underligaste platserna/sätten jag blivit utbjuden på"? Denna serie blev ju omåttligt populär, speciellt bland mina fina väninnor hemma i Sverige. Så för er skull, finaste väninnor där hemma, har jag nu återigen klivit djupt ner i mitt minne och letat fram fem nya utbjdningar jag varit med om. Vissa utbjudningar har jag skrivit om förut, men nu har jag samlat ihop dem alla i en serie. De båda serierna har jag sedan samlaat i en ny kategori: DejtingDjungeln. Vi kör samma upplägg som förra gången, vi börjar nedifrån. Jag ger er här: "De underligaste platserna/sätten jag blivit utbjuden på, 2nd edition".

På femte plats, Krogutbjudningen

När: Våren 2010
Var: Sticky fingers, Göteborg
Hur: Jag och en kompis skulle till Sticky för att titta på hennes pojkväns band som skulle ha konsert. Konserten flöt på, vi lyssnade och var dedikerade och drack några öl. Då det vr torsdag bestämde sig alla seriösa för att åka hem efter konserten. Inte jag. Jag stannade kvar själv. Har jag betalt för att gå in någonstans så ska jag väl få ut så mycket som möjligt utav det! Medelåldern höjdes dock ganska rejält med mig cirkulerandes. På torsdagar är det nämligen 18 års gräns på Sticky. Efter en stund blev jag stannad av en kille och vi pratade en stund. Men till slut kom jag ändå in på ålder:

- Men hur gammal är du egentligen?


- Jag är 16. Jag använde falskleg.


- Du är född typ -94 då eller?


- Nä, -93.


- Okej, spännande. Vet du när jag är född?


- Nä.. vad då? Du är väl typ 19, så -91?


- Eh.. inte riktigt. Jag är född -84.


- Va?! Är det sant? Det trodde jag aldrig! Men jag är faktiskt 18, och inte 16. Men det är konstigt det där. Varje gång jag är ute hamnar jag alltid i samtal med äldre kvinnor. Jag fattar verkligen inte varför, men ni är väl mer intressanta på något sätt. Men du ser verkligen inte ut som om du vore gammal. Du är verkligen jättefräsch!

Resulterade i: Ett sårat ego
Vi sågs sammanlagt: Endast den gången.
Övrigt: Att jag först blev misstagen för att vara 19 och sedan fick höra att jag ser jättefräsch ut (för min ålder?) gjorde att jag fick hålla i mig ordentligt för att inte smälla till den lilla snorungen. Att han sedan hade mage att fråga efter mitt telefonnummer gjorde att jag bara vände på klacken och gick.


Kommentera inlägget här :