Identitetskris!

Vem är du? Vem är jag? Är jag fortfarande svensk? Har jag gått och blivit norrman? Det är smått förvirrat här just nu. Jag har nämligen idag blivit utskriven från Sverige. Japp, det blir man tydligen när man bestämmer sej för att bo någon annanstans. Himla typiskt!

Jag var idag på skattekontoret för att få ett nytt skattekort, och fick då reda på att eftersom jag redan varit i Norge i fem (!) månader behövde jag folkregistrera mej här. Och när jag folkregistreras här skrivs jag samtidigt ut ur Sverige. Visst låter det brutalt? Jag skulle önska att jag kunde vara folkregistrerad i båda landen. Det gör väl inte så mycket. Så kan man plocka russinen ur kakan, så att säga. Men sånt gillar inte staten.

Nåja. Detta blir nog bra. Så länge jag har ett land är jag nöjd. Värre vore väl om ingen ville ha mej.
Men nu kan ni i alla fall kalla mej Little miss Norway.. på riktigt!

Kommentera inlägget här :