Könsroller.

Att vara man på 50-talet skulle jag kunna vänja mej vid tror jag. Det känns nämligen som om det är dithän det har burit. I alla fall om man ska titta på dom typiska könsrollerna i det här hushållet. Här är det nämligen jag som jobbar, som kommer hem sent på kvällen, som direkt får en öl i handen och kan sätta mej ner vid ett dukat matbord och börja äta. Lettland i sin tur är hemma hela dagarna, städar, lagar mat och passar upp på mej. Känns sjukt bra måste jag säga. Jag skulle kunna tänka mej att fortsätta detta livet.. så länge jag får fortsätta att ha augstpapēžu kurpes* på mej.


*Och för er med bristande kunskaper i det lettiska språket:
augstpapēžu kurpes = högklackade skor.


Kommentarer :

#1: Gaymasen

HAHA! Låter inte helt fel faktiskt. Om man ändå hade det sååå bra.



Och negerbollar. Mums. ;)

skriven

Kommentera inlägget här :