Arbetsmoral.



Bara för att Norge och Sverige ligger bredvid varandra betyder det inte att vi har samma syn på arbete. Det fick jag erfara häromdagen när min chef i butiken frågade mej om jag har ADHD. Hon tyckte nämligen att jag sprang omkring hela tiden och konstant hittade på saker att göra. Mitt spontana svar på det blev:

- Eh.. nä.. det kallas att arbeta.

Visst har vi väl alla hört talas om att svenskar är populära i Norge för att vi enligt rykte ska ha en högre arbetsmoral, men det här är ju bara fånigt. Kan arbetsmoralen bland norrmän verkligen vara så låg att till och med chefer misstar effektivitet på jobbet för en neurposykiatrisk funktionsnedsättning? (Japp, så långa ord kan jag.) Det hade jag verkligen inte väntat mej. Men man lär sej någonting nytt varje dag.

Kommentarer :

#1: morfar



Ha ha ha

JAg känner igen det.

Inte får man visa sig bättre än en norrman!

Stora fjäll skiljer oss åt

n.w.



<a href=http://www.bestmarket.com.ua/ >картриджи hp</a>

skriven

Kommentera inlägget här :