En ulv i fårakläder.

Efter att ha tillbringat sammanlagt sju veckor i Oslo har jag redan hunnit klättra så högt upp på den sociala rangstegen det går att komma. Förfesten igår hölls i en 300 kvm stor lägenhet i ett av de finaste kvarteren i Oslo. Festen fortsatte sedan på La Belle Sole på Solli plass. Jag fick det beskrivet för mej igår som Stureplans Stureplan. Alltså det finaste och bästa stället man kan gå till. Man behöver till och med ansöka om medlemskap bara för att få gå med i deras grupp på facebook. Då kan ni ju tänka er standarden.

Där gick vi före kön och rakt in på VIP avdelningen där vi blev tilldelade det bästa bordet.
Där stod champagnen redan på kylning när vi kom, och den fortsatte att flöda under kvällen. Personalen passade upp oss och kom med gratis dricka hela kvällen. Inte konstigt att rika personer har pengar, dom får ju allting gratis. VIP avdelningen hade även en egen toalett, så att vi inte skulle behöva beblanda oss med dom "vanliga" människorna. För det går ju absolut inte för sej. Herre Gud, det förstår ju vem som helst!

Gratis inträde.
Gratis champagne.
Gratis drinkar.
En kväll helt i min smak.. Gratis.



Behöver jag säga att min medhavda petflaska innehållande det billigaste vinet som säljs på systemet undangömdes så fort jag klev in i lägenheten? Eller att jag i allmänhet kände mej smått malplacerad? Men det var bara till att spela med. Jag är ju ganska duktig på att läsa av människor, så det var bara att köra stenhårt. Fortsätter det så här kommer jag snart att vara polers med Mette-Marit och grabbarna på slottet.

I'll keep you posted.

Kommentarer :

#1: Marie

ha ha detta låter ju riktigt skoj! ven var du där med?? Ngn ny date?

skriven
#2: M

Ha, ha.. det hade man kunnat tro, men icke. Jag var där med en kompis, en norsk tjej jag precis lärt känna.

skriven
#3: mamma

Inte förvånar det mig att du har hamnat högst upp detta har jag väntat på när det gäller dig. Lycka till att hitta din prins. mamma

skriven

Kommentera inlägget här :