Klassiker.

Min absoluta favoritreklam är den för Magic Bullet. För ett par år sedan gick den här reklamen varm på tvins reklam-tv.. och varje gång jag såg den blev jag fast. Jag bara satt och stirrade. Jag kunde helt enkelt inte slita mej därifrån. Jag beställde aldrig någon själv, men jag kunde lugnt bli sittande framför tv:n och titta på Magic Bullet reklamen i flera timmar.. om och om igen. (Pensionärsvarning över det? Hum.) Men plötsligt slutade denna underbara reklam att sändas. Jag vet inte riktigt vad som hände, men jag såg den inte på flera år.. förrän jag kom till Miami. Där, på en bar, bredvid ett biljardbord stod en tv och jag fick äntligen se reklamen för Magic Bullet igen. Engelsmännen jag var ute med (alltid engelsmän! They're taking over the world!!) tyckte till en början att jag var urfånig som blev så fascinerad över en dålig reklamfilm. Men det slutade ändå med att jag fick dom att bli lika intresserade som jag var. Vi satt helt enkelt ett helt gäng, på en bar, i Miami och tittade på reklamfilmen för Magic Bullet. Ni kan ju bara tänka er hur bra den faktiskt är då. För er som inte sett den kommer den här.


Idag upptäckte jag plötsligt att Magic Bullet har utvecklats! Det går en ny reklamfilm för en ny produkt från samma företag. Jag har ännu inte bestämt mej om den nya reklamfilmen kommer upp i samma standard som den gamla. Ni får avgöra själva. Men det är väl ändå underbart att dom använder samma skådespelare, i samma kök. Jag har en känsla av att även denna reklam kommer att bli en klassiker.



OBS! Detta inlägg är inte på något sätt sponsrat. Skulle det mot förmodan vara någon som vill sponsra mej kontaktas jag lättast via kommentarsfältet.

 

Kommentarer :

#1: Jeanette

Jag har en MagicBullet hemma:) Fast den heter AmazingBullet istället och är köpt på Ica för ca 300kr istället för typ 700... Superbra är den hur som helst! Fast inte riktigt så bra som på reklamen...det går inte att hacka saker som lök eller tomat i den för att det blir så himla sönderhackat o mosigt direkt - men den e perfekt till smothies, vispa grädde, hacka nötter, pressad apelsinjuice...

skriven
#2: Peter

HAHA! Jag vill ha en! :)



Har spenderat senaste halvtimmen med att läsa ikapp vad jag missat på din blogg hittils här nere i spanien. Mkt intressant o spännade läsning får jag säga! ;)



Kram

skriven
#3: mamma

Jag håller med jag har också tittat på denna reklamen många gånger och undrar om den verkligen är så bra som dom säger. mamma

skriven

Kommentera inlägget här :