Suck och stön.

Det har varit lite öde här en stund, och det har berott på att jag varit hemma hos mamma ett par dagar. Jag åkte upp redan i torsdags till Trollhättan för att träffa finaste Sofia. Det var ju ett par månader sedan vi sågs nu så det var verkligen dags! Det blir ju inte så ofta när man inte bor i samma stad.. dessvärre. Även om det bara är 10 mil ifrån oss är ändå 10 mil otroligt långt när man (läs jag) är bekväm och inte äger en bil. Men när jag blir vuxen och skaffat bil ska jag åka på en massa roliga road trips alldeles själv för att hälsa på mina underbara vänner.



Nåja. Nu är jag i alla fall hemma igen efter ett par dagars umgänge med familjen. Men dessvärre var det ingen vidare trevlig lägenhet som välkomnade mej. Så fort jag öppnade dörren slog nämligen en ohygglig lukt av sopor emot mej. Min första tanke var:

- NEEEEEEEJ! Inte nu igen!! Jag trodde att det var slut på detta..!!!!

När jag flyttade in här för ungefär 2,5 år sedan hade jag nämligen problem med att det konstant fanns en svag, svag underton av otrevlig lukt här. Det var ingenting so någon annan än jag tänkte på, men det störde mej. Så jag blev besatt av att försöka få bort den. Jag städade konstant med de starkaste medel jag kunde  hitta, men inte hjälpte det. Jag började då att köpa doftljus. Jag hade tänt doftljus konstant. Men snål ekonomisk som jag är blev jag efter ett halvårs eldande trött på att lägga alla mina pengar på städprodukter och ljus. Detta ledde till att jag ringde hyresvärden och beklagade mej. Jag tänkte att det kanske var en råtta som gått och valt mitt ventilationssystem till gravplats eller något liknande, men svaret från hyrevärden blev inte riktigt det väntade. Det visade sej att soplukten berott på grannen som bott under mig. Han hade tydligen fått så pass mycket klagomål på lukten som kom ifrån hans lägenhet att han hade blivit vräkt. Denna lukt hade sedan gått upp till mej genom ventiler och avloppssystem. (Visst älskar man sina grannar ibland..?) Jag fick då mina rör tätade, och jag trodde att det var slutet på denna stinkande historia.. Men tydligen inte. Idag var samma gamla soprumslukt tillbaka.. Har det flyttat in en ny granne som inte heller vet hur man städar? Spänningen är olidlig..


Kommentarer :

#1: Sofia

herregud, vad man glömmer fort! :) undra när den bilden togs..



tack för lunchen/fikan, alltid lika trevligt!

skriven

Kommentera inlägget här :