Drops and falls med Maria Luz Escalante.

Idag har jag inte ont i kroppen alls. Det känns ingenting efter Marias två workshops igår.. Så länge jag sitter still vill säga. När jag inte rör mig har jag inga som helst problem med någon del av kroppen. Annat är det om jag ska resa mig upp, lyfta en bok, blinka med ögonen eller helt enkelt andas. Då får jag ont. Precis överallt. I muskler jag inte ens visste att jag hade. Men workshopsen igår var precis lika bra som de i måndags. 
 
Igår var det dags för "Drops and falls". Vi skulle alltså lära oss hur man gör när man "faller" kontrollerat högst uppe från stången. Eller, det ska se ut som om man faller. Man ska ju helst undvika det i realiteten. Men det är otroligt hur svårt det var att komma över den mentala tröskeln. När man hänger tre meter ovanför marken och tittar rätt ner i golvet är det inte helt lätt att bara låta musklerna slappna av. Inte lätt alls faktiskt. Det går ju trots allt emot allt man lärt sig. Men det är definitivt någonting att öva på. 
 

Kommentera inlägget här :