Att ha världens bästa kollegor.

Idag var dagen det gällde. Jag satt på helspänn klockan tio imorses på en av jobbets datorer. Ja, det var väl kanske inte direkt något jobbrelaterat jag höll på med, men jag tänkte att blir jag upptäckt jobbar jag helt enkelt in min lunch. För det här tyckte jag var så pass viktigt. Jag hade redan överfört pengar, gjort klart ett konto och lagt in alla mina uppgifter. Sedan var det bara att ställa sig i kö. Och för att vara på den säkra sidan gjorde jag det både på mobilen och på datorn. Sedan väntade jag. Och väntade. Och väntade. 
 
Efter en halvtimme hade jag inte samvete att sitta där och vänta längre utan ansåg mig besegrad. Jag skulle helt enkelt inte lyckas. Det var bara att ge upp. Det var då jag fick meddelandet. 
 
"Jeg har fikset billetter til deg på finalesendingen kl 21"
 
Mina händer började skaka. Ett leende bredde sig ut över läpparna. Och sedan började jag spontant att hoppa upp och ner samtidigt som jag klappade i händerna. En kollega hade lyckats med det jag inte klarat! Och dessutom köpt biljetter till mig istället för till sig själv! Jag kan inte beskriva med ord min tacksamhet. 
 
Idag är dagen då jag fick tag i två biljetter till finalen i Eurovision Song Contest 2016 i Stockholm. 
Woho! 
 
Sånt här händer bara på Eurovision!
Från finalen i Norge 2010.
 
Taggar: Biljettsläpp, ESC, Eurovision song contest;

Kommentera inlägget här :