En dålig dag.

Jag är upprörd, ledsen och besviken. På mänskligheten. När blev det accepterat att sluta att bry sig? När blev det okej att sluta se människan och hennes öde bakom misären? När blev det okej att skylla ifrån sig? Jag är ledsen för att jag inte är en bättre människokännare än vad jag är och jag är ledsen för att inte alla bara kan vara snälla mot varandra. Och krönikor som den här får mig dagar som denna att börja gråta.
 
Jag försöker muntra upp mig själv genom att äta hemmagjorda chokladbollar. Jag drömmer mig bort till öde sandstränder med varma hav och hoppas att solen skulle titta fram även här. Jag tar på mig mina finaste kläder, speglar mig och funderar på varför jag aldrig blir bjuden på fester när jag kan ha dem på mig utan att känna mig overdressed. Men ingenting fungerar. 
 
Så idag gräver jag ner mig på djupet. 
Jag kommer tillbaka en annan dag. 
 
 
 
Taggar: En dålig dag, Mänskligheten suger;

Kommentera inlägget här :