Herr Selleri.

Som ni antagligen har insett vid det här laget så har jag varit med om en del knepiga grejer i DejtingDjungeln där ute. Därför fick jag en gång för mig att jag skulle detoxa mig själv. Därför presenterar jag nu för er:
 
Herr Selleri
 
Herr Selleri var ungefär motsatsen till allt annat jag erfarat i män. Ni vet, männen i mitt liv har normalt sett bestått av arbetslösa själar utan ambition i livet med psykiska problem. Ja men ni hör ju. Jag är uppenbart inte speciellt duktig på att välja män som är bra för mig. Så därför började jag gå ut med Herr Selleri. Han var stabil, hade en universitetsutbildning, fast jobb med bra lön utan uppenbara mentala problem. Han hade dessutom barn sedan tidigare vilket jag såg som en fördel eftersom jag inte vill ha några barn själv.  
 
Så vi började träffas. Och han var trevlig. Vi fikade. Vi drack vin. Och han fullkomligt avgudade mig. Jag kunde säga precis vad som helst och det enda resultatet var att hans ögon växte av fascination. Och alltså.. Missförstå mig rätt, det är fantastiskt att vara avgudad. Och jag visste att Herr Selleri var en sådan person som var bra för mig. Jag behövde en man med någon form av stabilitet. En person som klarade av att hantera mitt kaos utan att dras med i det själv. 
 
Men alltså.. Ni känner väl till selleri? Den är jäkligt nyttig för dig men det är också den enda grönsaken du kan svälta ihjäl av samtidigt som du äter den. Du förbrukar nämligen mer kalorier när du äter den än vad grönsaken ger dig. 
 
Och vi kan väl säga att det var så det var med Herr Selleri också. Han var jäkligt bra för mig. För det var precis en sådan kille som behövdes som motpol till de där trasiga människorna jag normalt sett faller för. Men jag höll ju samtidigt på att dö av tristess. Vissa säger ju att det går att vänja sig till grönsakssmaken, något som antagligen stämmer.. Men när du är van vid kladdkaka med glass går det liksom inte att jämföra. 
 
Därför slutade jag snart att träffa Herr Selleri. Att gå direkt från det goda men farliga dessertfatet till en diet som inte smakade någonting var ett för stort steg. En bra detox, absolut, men något lite mer i mitten kanske skulle passa bättre.. 
 
Morotskaka kanske? 
 
 
Taggar: Dejting detox, DejtingDjungeln, Herr Selleri;

Kommentera inlägget här :