Park.

När solen kommer fram fylls Oslos parker med naken hud, grillrök och en doft av öl. Det slår aldrig fel. Och jag gillar det. För det är väl inget som representerar sommar i en storstad mer än just precis det? 
 
För det är liksom där jag har spenderat dagen idag. I en park insmord i SPF 30, förundrandes över hur alla andra redan hunnit bli pepparkaksbruna fast vi bara är i maj och lyssnat på vad de pratat om på filten bredvid. Sett folk stå på huvudet, känt lukten av cigarettrök blandat med något jag är relativt säker på inte är lagligt heller i Norge och förundrats över svenskars fascination av kub. 
 
En bok, en kudde och en filt sedan är jag good to go. 
 
Och att på hemvägen få fågelbajs på axeln ska väl bara betyda tur? 
Jag hoppas det. För jag hanterade det som vem som helst annars skulle gjort. Jag torkade helt enkelt av klägget med tröjan och hoppades på att ingen såg vad som hänt. Och så snart jag kom hem kastade jag mig in i duschen och slängde tröjan i tvätten. Att få bajs på sig är inte trevligt oavsett vilken djursort det kommer från.. Även om det ska betyda tur.
 
Jag är bara så otroligt tacksam för att jag inte fick det i håret. 
 
 
Taggar: Fågelbajs, Grill, Park, Rök, Storstadssommar;

Kommentera inlägget här :