Biljettsläpp.

Igår satt jag beredd klockan 09.00. Med datorn i knät och telefonen i handen var jag redo. Sedan var det bara att vänta. Vänta, vänta, vänta. Kvart över nio. Halv tio. Kvart i tio. Hjärtat började slå fortare. Svetten började komma i händerna. Och så slog klockan tio. 
 
Exakt på sekunden tryckte jag på knappen. Precis samtidigt började jag ringa till Sverige. Jag hamnade i kö på internet men fortsatte att ringa. Upptaget ton. Jag ringde igen. Upptaget igen. Så där höll det på. Jag ringde, fick upptaget, la på, ringde igen. I tjugo minuter. 
 
Till slut var det min tur att komma in på sidan. Jag klickade i min beställning och kände mig nöjd över att jag äntligen kommit fram. Tills den fatala sanningen slog mig som en spade i huvudet. Biljetterna till finalen i Eurovision Song Contest hade tagit slut medans jag satt i kö. NNNNNEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJ!!
 
Vilken besvikelse! Jag hade ju varit beredd. Jag hade gått upp tidigare för att vara ännu mer beredd. Jag tryckte på knappen exakt på sekunden när biljetterna släpptes. Men det var tydligen för sent. Allt för sent. 
 
Men som plåster på såren köpte jag istället biljetter till genrepet. Så nu går jag och Johanna och ser repetitionen på dagen i Malmö, sedan tittar vi på finalen på tv på kvällen. Och det blir nog bra det också. För när jag var i Oslo på ESC finalen var det så mycket intryck så att jag ändå satt där dagen efter och tittade på reprisen. Så detta blir nog bra. Ja, det blir det. 
 
Biljetten till ESC finalen i Oslo 2010. Kolla in priset; 1650 NOK. Det är billigare med genrep.
 
Taggar: Biljettsläpp, Eurovision song contest, Final, Malmö, Oslo, Sverige;

Kommentarer :

#1: Johanna

Klart att det kommer att bli bra! Det kommer bli legendariskt I tell you!

Svar: Oh ja.. Detta kommer att bli så sjukt bra!
A mad angel

skriven

Kommentera inlägget här :