Magic Kingdom.

Så har vi kommit fram till parkernas park; The Magic Kingdom. Parken med slottet och Disneyfigurerna. Jag hade varit där en gång förut, 1993, så det var en stund sedan. Mitt minne av parken är sedan dess inte heller det bästa. Jag var bara åtta år och det enda jag kommer ihåg är att jag var trött och hade ont i benen men att jag inte fick varken sitta ner eller gå och lägga mig eftersom jag var tvungen att vara uppe och titta på paraden, trots att jag inte var det minsta intresserad. Så det var definitivt dags för lite nya minnen. 
 
Vi kom dit under eftermiddagen, och så fort vi fick syn på slottet började Gabriellas ögon lysa. Det var uppenbart det här hon hade väntat på hela tiden. Så det första vi gjorde var att åka tåg runt parken för att få lite översikt. Det var väldigt skönt att få sätta sig ner en sväng också. Jag menar, vi hade ju redan avverkat en park tidigare på dagen. Och efter det började turistandet. Jag och Gabriella sprang mest omkring med glittrande ögon, och efter att ha träffat en man i en butik som hällde glitter över oss, glittrade vi även i håret. 
 
Vi gick in i butiker, tittade på en show med Musse Pigg och grabbarna, tog miljoner med kort (nästan uteslutande på slottet) och när vi höll på som bäst stängde parken. Inte stängde stängde, men alla attraktioner som var utomhus stängde. På grund av vädret fick vi reda på. Det höll nämligen på att komma in ett åskoväder över parken vilket gjorde att de antagligen inte ville riskera att någon skulle få en blixt i huvudet. Då hade de väl blivit stämda.
 
Som tur var klarnade det upp ganska snart så att allt kunde öppna som vanligt igen. Så timmarna gick och vi gick och plötsligt var det dags för parad. En glittrande ljusparad när mörkret precis lagt sig. Dessvärre såg jag inte så mycket, för även den här gången var jag så brutalt trött i fötterna att det lockade mer att sitta ner bakom folkmassan än att stå längst fram och trängas. Men för att muntra upp mig och Gabriella hade M under tiden som praraden pågick gått och köpt en ballong till oss. Och inte vilken ballong som helst, en dubbelballong! Alltså, det var två ballonger i en kan man säga. Jag tror nästan att jag blev gladare än Gabriella! Med den stod vi sedan och tittade på fyrverkerierna över slottet.
 
Så the Magic Kingdom. Var det så bra som man gärna tror att det är? Svaret är väl nja. Det var för mycket barn. Det hade nog kunnat vara så där bra som man tror att det är om de bara hade satt en 18 års gräns på det hela. Parken i sig var bra, barnen som var i den var det inte.
 

Kommentera inlägget här :