Golfarmbåge.

Golfarmbåge. Så lyder domen. Det är det jag har. Jag? Precis som om jag någonsin skulle varit så flashig så jag skulle spelat golf? Och så mycket så att jag får en skada av det? Ha, ha! Skulle inte tro det. Men jag kanske har lyckats dra på mig en överklass skada eftersom jag umgås i så exklusiva kretsar här i Norge?

Jag har haft problem med mina underarmar och handleder en stund, samt med ett ben så jag tog tag i det hela och gick till en naprapat. Domen blev avsliten hamstringmuskel samt golfarmbåge i båda armarna. Underbart! Hon har också förklarat för mig att det är på grund av spänningar i nacke och axlar som jag går runt och har ont i huvudet hela tiden. Samma huvudvärk som jag haft sedan jag var 11 år. Samma huvudvärk som sitter i i minst tre dagar i sträck som jag fått för mig är migrän. Spänning i nacke och axlar. Jaha. Där ser man. Ont gör det i alla fall.

Tips från coachen: Se till att inte dra av hamstringmuskeln i något av benen och få för allt i världen inte golfarmbåge! Naprapaten will murder you.

Golfarmbåge

Kommentera inlägget här :