Det underbara onödiga vetandet.

Jag tror jag dör! Jag har hittat världens absolut roligaste blogg. Den handlar om infomercials, ni vet sånna där reklamfilmer som går på TvShop och Tvins? För er som skulle råkat missa dessa underbara program är det i praktiken en enda lång reklamfilm. Dom förklarar där alla födelar med produkten samtidigt som de visar hur otroligt svårt livet blir utan det dom säljer (gärna med dåliga skådespelare som torkar sej för pannan och ser otroligt trötta ut). Själv har jag alltid varit väldigt fascinerad av dessa filmer. Tänk att det finns så många problem i min vardag som har lösningar, utan att jag själv insett att det ens funnits ett problem. Så fort jag ser en infomercial med en ny produkt på tv fängslar det mej. Jag har också en tvångstanke om att jag måste se klart hela filmen minst en gång.

Tänk själva vad många fantastiska produkter vi har fått lära oss om via dessa infomercials. Ni har väl till exempel inte glömt bort Magic Bullet, min absoluta favoritreklam genom tiderna? Jag fick via denna blogg reda på att Magic Bullet inte bara har en uppföljare, utan två! Dom manus som använts till dessa infomercials har även börjat säljas, då reklamerna varit så otroligt populära. Kan ni förstå denna otroliga källan till onödigt vetande? Det är ju underbart! Hur man förut har kunnat leva utan en fantastiska produkter som Comfort Wipe, Cyber Clean eller RoboStir övergår mitt förstånd. Eller det här, hur har vi tjejer förut klarat oss utan Booty Pop. (Lägg märke till det klatschiga pop-ljudet efter varje gång någon säger produktnamnet.)

Kommentarer :

#1: Malin.T

Har gått på tv-reklam ett par gånger men blivit grymt besviken varje gång! Faan, vilket begrägeri! och som du säger, tänk vad vi har problem utan att vi vet om det, vilken TUR vi har att dom informerar oss ;-)!

skriven
#2: Sofia

åååh man kan inte sluta titta! jag gillar även reklamen nu för Zumba och hur många gånger har man inte sett den för ProActive eller som du säger Magic Bullet.. margarita party!

skriven
#3: Two olsson sisters

haha, men vad de hittar på alltså! Ska du köpa den här då?^^//Emma.

skriven
#4: A

go morron (:

skriven

Kommentera inlägget här :