byron bay.

helt klart nya favvostallet. jag bor pa varldens basta hostel tror jag. det ar extremt hippieaktigt. det ar som en egen liten hippiecommunity. men det ar hur skont som helst. alla springer omkring barfota, manga av killarna har dreads, det ar inte bara jag som har pinglande bjallror runt ankeln langre (har for ovrigt pga dessa fatt diverse olika smeknamn: pinglan pa svenska, och bells pa engelska). men det ar verkligen hur soft som helst. igar hade vi "earth hour" dar alla ljus slacktes ner under en timme. da satt allihopa pa hela hostelet tror jag (grymt mycket folk i alla fall) pa golvet med tanda ljus och lyssnade pa diverse olika trubadurer. en del var bra, en del var mindre bra. men det var riktigt, riktigt mysigt. sedan var jag aven pa bio igar. en laungebio. man lag alltsa i stora fotoljer och tittade pa bio. fotoljerna var dessutom svart-vit-randiga. mycket trevligt. om det ar nagon som ska pa bio ikvall igen kommer jag nog att folja med, bara for ATT. inte for att det egentligen finns nagon film jag vill se, utan bara for att fa uppleva biografen igen. hur soft som helst. har skulle jag latt kunna stanna i langt mer an en vecka. men dessvarre aker jag harifran redan imorgon. men da ska jag pa surfcamp i fem dagar. det ska ocksa bli riktigt, riktigt roligt.

hemsidan till hostelet. kolla bilderna sa far ni en ganska bra bild om hur det ser ut har.
http://www.artsfactory.com.au/index.php

idag gick jag och en tjej jag traffade igar pa bussen en promenad. vi skulle ga upp till "the lighthouse" (dvs fyren). en jattesot liten fyr som finns har. igar fick vi information om att det skulle vara en promenad pa ca 45 min. det kan jag ju saga att det INTE tog. det tog kanske snarare 1,5 timmar att ga upp och lika lang tid att ga ner igen. vi var sa sjukt trotta nar vi faktiskt kom tillbaka till staden, men samtidigt var det ganska roligt ocksa. vi gick ju trots allt vilse ett par ganger. och nar vi kom ner till staden tog vi shuttle-bussen hem (en buss som gar mellan hostelet och staden typ en gang i halvtimmen som ar gratis). dar traffade vi en kille som berattade for oss att dom hade gjort exakt samma misstag som vi gjorde. gatt vilse, gatt via stranden, hamnat pa en camping och till slut, efter mycket om och men faktiskt hittat till fyren. sa nagon promenad pa 45 min var det inte tal om. vi var ute och gick i sammanlagt 4 timmar tror jag. sa nu tycker jag sjalv att jag fortjanat ett par trevliga timmar vid poolen.

de kurserna jag sokt in till ar sexologi pa psykologen, sedan var det en kriminologikurs som dom nya socionomerna far lasa, men som inte fanns da vi laste. och sista kursen hette nagot i stil med "man som slar kvinnor". verkar mycket intressant. men vi far val helt enkelt se om jag kommer in eller inte.

Kommentarer :

#1: mamma

Jag har precis tittat på hemsidans film och det verkligen mysigt ut. I går var din syster och jag i Kållered och grattade din sysling som fyllt 17 år. Och just nu är jag på jobbet trots att det är söndag. Vi fick sova en timme kortare i dag eftersom det ändrades till sommartid.

Sköt om dig.

mamma

skriven
#2: Julia

Jag har också sökt sexologin! Då kan vi gå ihop. :)



Kriminologi har jag ju velat läsa så det var också en bra idé tyckte jag. :]

skriven

Kommentera inlägget här :