Vi vann! Vi vann!

Eurovisionkvällen spenderades igår tillsammans med Ida som var Eurovision-oskuld. Så jag förklarade noga alla regler, vad alla låtar handlade om och vilka bidrag vi hejade på. Och när chocken lagt sig gällande att jag kunde mer eller mindre alla detaljer om alla nummer uttryckte hon sin tacksamhet över att få se ESC tillsammans med mig. Och jag förstår henne.. Jag menar.. Vad är bättre än att första gången se någonting och få en ordentligt insatt kommentator bredvid sig. När det sedan kom tråkga nummer tittade vi mer på skorna och dansarna och funderade återigen på hur det går till att bli dansare i ESC. Tror ni att man måste ha kontakter? 
 
Så det var pizza, rosé, vitt vin och bubblor. När det sedan blev dags för röstandet  chockade jag Ida med att erkänna att jag faktiskt aldrig röstat. Så då fick jag genast stränga besked med att sätta igång med det. Så det gick iväg en röst till Israel, en till Australien och naturligtvis en till Sverige. Sedan fick det vara bra. 
 
När det sedan stod klart att Sverige vunnit skrek jag rakt ut. Sedan började gratulationerna ticka in. Jag fullkomligt älskar att bo i Norge när Sverige vinner ESC för alla liksom skickar grattis till MIG.. Precis som om det är jag personligen som vunnit.. Och ja.. Det känns ju som det men det är ju inte riktigt så. 
 
Sedan plockades hårtorken fram och vi hade en fotosession i vinden. För jodå. Det tillhör traditionen när Sverige går av med segern. Förra gången (2012) var det dock med en riktig fläkt. Men hårtork gick precis lika bra. 
 
Och idag spenderar jag dagen i traditionell anda med att återigen se hela tävlingen en gång till, men den här gången med de svenska kommentatorerna. 
 
Eurovisionklara!
 

Vinst 2015, fotosession i vinden och ett leende så stort att det gör ont i kinderna!

Vinst 2012, fotosession i vinden och ett leende så stort att det gör ont i kinderna!
 
Taggar: ESC, Eurovision song contest, Sverige vann;

Kommentera inlägget här :