Årskrönika 2014.

Och så var vi här igen. Årets första dag och det är återigen dags för en sammanfattning av 2014. Ärligt talat är jag glad över att det här året är över. Det har varit ett utav mina absolut värsta år. Jag flyttade till min egen lägenhet, jag gick än en gång in i väggen och blev sjukskriven, företag jag jobbade för blev uppköpt och därmed fick hälften av mina arbetskollegor sparken, jag pusslade ihop bitar av mitt liv som plötsligt visade en bild där jag blev mentalt våldtagen och utnyttjad. Så ja.. Jag ser fram emot att lägga det här bakom mig. "Ger aldrig ditt liv dig en paus?" var det någon som frågade mig en gång. Men nej, mitt liv verkar inte jobba så. I alla fall inte under 2014. Men med det sagt kan jag bara se fram emot ett nytt år. 
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Jag boxades. 
 
 
Höll du några av dina nyårslöften? - Eftersom jag inte gav några löften förra året var det otroligt lätt att hålla dem.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? - Ja. Flera stycken.
 
 
Dog någon som stod dig nära? -  Min tilltro till mänskligheten.
 
Vilka länder besökte du? - Sverige, Norge, USA, England och Teneriffa.
 
 
Är det något du saknat år 2014 som du vill ha år 2015? - Ärlighet.
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? - 18 november. Also known as Ska-vi-gå-ner-till-hotellbaren-och-bara-ta-en-drink-dagen.
 
 
Vad var din största framgång 2014? - Att jag sjukskrev mig och att jag kastade ut människor ur mitt liv som inte är värda att ha mig i sitt.
 
Största misstaget? - Att jag inte lyssnade på mina egna instinkter utan gick emot mig själv för att göra någon annan nöjd. 
 
 
Har du varit sjuk eller skadat dig? - Jag blev utbränd och därmed sjukskriven.. igen.
 
Bästa köpet? - Min sistaminuten resa som jag gjorde på egen hand.
 
 
Vad spenderade du mest pengar på? - Min ögonlaseroperation.
 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? - Att jag och syster verkligen har hittat varandra.
 
 
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014? - Rise like a phoenix - Conchita Wurst
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? - Gladare eller ledsnare? Vad är det för fråga? Jag har varit argare. Så jävla förbannad!
 
 
Vad önskar du att du gjort mer? -  Boxats och yogat. Och rest.
 
Vad önskar du att du gjort mindre? - Vänt ut och in på mig själv för att tillfredställa andra.
 
Hur tillbringade du julen? - Med mamma, syster, morfar, morbror, syssling och sysslings mamma.
 
 
Blev du kär i år? -  Blev snarare extremt okär och har ifrågasatt allting jag någonsin trodde att kärlek handlade om.
 
Favoritprogram på TV? - The Big Bang Theory, Criminal Minds, Special Victims Unit och Dr. Phil. Det är sällan ett program får mig att känna mig så normal som när jag ser på Dr. Phil. 

Bästa boken du läste i år? - Linas Kvällsbok (1 och 2) av Emma Hamberg
 
 
Största musikaliska upptäckten? - Screw music! Jag har hittat världens bästa podcast; Hannah och Amanda med Fredagspodden. 
 
Något du önskade dig och fick när du fyllde år? - Jag fick en luftballongtur av syster! Och så gav jag mig själv en New York resa.
 
 
Något du önskade dig men inte fick? - Fred på jorden och att alla som ljuger automatiskt ska implodera.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014? - Jag var i New York med Marie och gick på Broadway musikal.
 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? - Jag skulle ha lyssnat på mig själv och skurit bort en 100 kg tumör långt tidigare.
 
Hur skulle du beskriva din stil år 2014? - Kläder: Bohemrock. Personlighet: Den som ropar att kejsaren inte har några kläder på sig.
 
 
 
Taggar: 2014, Sammanfattning, Årskrönika;

Kommentera inlägget här :