Att ha en hemlig dröm.

Jag har en hemlig dröm. Den går ut på att jag en dag ska kunna försörja mig på att skriva. Ända sedan jag lärde mig att skriva i skolan har det varit min tillflykt. Det har varit mitt sätt att fly från verkligheten, mitt sätt att uttrycka mig när jag inte klarar av att säga det högt, det enda sättet för mig att få ordning på mina tankar. Jag har en dröm om att bara få skriva. Vad vet jag inte riktigt. Men det är svårt. För då måste jag ju tro på mig själv. För att våga satsa. Och att bli konstant kritiserad av andra.. Jag vet inte. Jag känner att det har varit tillräckligt av det i mitt liv. Men ändå. Tänk att bara få skriva.
 
Jag har en dröm om att få bo på en strand, gå omkring i mjuka kläder och ha bjällror kring fötterna. Att gå på yoga varje dag och att sedan ägna resten av dagen åt att skriva. Ta med min dator, sitta under ett parasoll och släppa tankarna fria. Ta paus när jag kände att jag skulle behöva, dricka iste ur stora glas och inte anpassa mig efter någon annan än bara precis just mig. 
 
Vet ni att mina fingrar rör sig lika snabbt över ett tangentbord som jag pratar? 
Vet ni att jag lärde mig att skriva utan att se på tangenterna för att jag skulle kunna se på tv samtidigt som jag skrev? 
Vet ni att fingrarna inte ens slutade att skriva trots att jag somnade framför datorn? 
Vet ni att jag konstant lär mig nya shortcuts för att det ska gå snabbare att radera ord åt höger/vänster, byta mellan fönster och växla mellan flikar för att flödet i texten aldrig ska brytas? 
Vet ni att jag läser igenom varje text mellan tre och fem gånger innan jag publicerar någonting?
 
Jag har en hemlig dröm och den går ut på att få skriva. 
 
 
 
Taggar: Att få skriva, En hemlig dröm;

Kommentera inlägget här :