Trettio innan trettio - 26. Gå på svamptur i skogen.

Jag hade storslagna planer med den här punkten. Norge - Skog - Svamp. Hur svårt skulle det kunna vara? Det var väl bara att hugga tag i en norrman, sätta på sig ett par stövlar och gå ut och plocka lite. Det visade sig dock bli svårare än vad jag först hade trott. Se bara på den här sms konversationen jag hade i slutet av augusti med min kära vän Karoline. 
 
 
 
Efter detta beslut om att ändå försöka ge oss ut i skogen tillsammans, bemmanade med en svamp-app som säkerhet så att vi inte skulle råka plocka med oss någon giftig sort och råka dö, var det bara att vänta till söndagen kom. Och det gjorde den. Och så gick den igen. Samtidigt fortsatte jag och Karoline att vara de stadsmänniskorna vi är, så istället för att bege oss ut i skogen satt vi här och drack vin. Men jag tycker ändå att jag borde få ett halvt poäng för mitt mycket seriösa försök. Att jag sedan råkade fråga den enda personen som är mindre skogig än jag själv är var ju ett misstag jag uppenbarligen får lära mig till nästa år. 
 
Som kompensation köpte jag färska kantareller i butiken. 
De var jättedyra. Mycket dyrare än skogen.
Taggar: Gå på svamptur i skogen, Major fail, Trettio innan trettio;

Kommentera inlägget här :