The Not-Black-Friday-Fredagen.

Och så kom vi då fram till fredagen. The Not-Black-Friday-Fredagen. Så jag och Marie tog tag i den sista shoppingen och gav oss sedan iväg ner till SoHo. Där höll jag på att göra en storslagen entré genom att stå på huvudet vid ett övergångsställe. Och då pratar vi inte det där kontrollerade huvudståendet jag gör ibland för att kolla om jag fortfarande kan, utan det där okontrollerade som kommer efter ett snubblande. Men jag klarade mig som tur var. Men hade inte Marie funnits där bredvid som någon form av staket att hugga tag i hade jag gjort en ordentlig vurpa. 
 
Så efter ännu en dag av strosande och pengaspenderande (HUR kan det vara så svårt att hålla i pengarna utomlands? Kan det vara för att allt står i dollar och hjärnan inte kopplar hur dyrt det egentligen är? Eller är det för att jag får för mig att pengar inte gills när jag är utomlands?) bestämde vi oss för att gå och ta en drink på kvällen. Men den här gången beslutade vi oss för att inte gå ner till hotellbaren. Vi ville liksom inte riskera att ha en bakfylledag på hemresedagen. 
 
Så det var bara att sätta igång. Hitta en bar i New York. Hur svårt kunde det vara? Men ja. Lite svårare än vad vi först hade trott visade det sig. Först gick vi nämligen till Hardrock Café på Times Square, men efter ett varv där inne där vi fick kriga oss fram med väskorna framför oss som sköld insåg vi att det var så fullt kring baren att vi inte ens kunde komma fram för att beställa ett glas vin bestämde vi oss för att pröva lyckan någon annanstans. Så det var bara att bege sig ut igen. Och då ramlade vi över Jekyll & Hyde Club
 
Jodå. En tema-klubb/bar/restaurant. Och jag älskade det! Stället var uppbyggt som ett gammalt hus med stora glasskåp som innehöll allt från djurskallar till skelettdelar. Väggarna pryddes mumier, gamla rustningar, shrunken heads, mumier och ett hajhuvud. Och med jämna mellanrum började någon av statyerna/väggprydnaderna att prata och hela stället exploderade. Och mitt i en konversation kunde Abraham Lincoln komma fram och prata med oss för att sedan avbrytas av Svarta Madam. Och drinkarna ska vi inte tala om! Temadrinkar med namn som Sweet Poison, Kiss of Death och Zombie. Goda var de också. Och när jag beställde en enkel Irish Coffee fick jag in någonting som mer såg ut som en fancy milkshake. 
 
Varför, varför finns inte sådana temabarer här? 
Är ni i New York, se till att gå dit. 
 
Bilder lånade härifrån
 
Så här ser jag ut när jag tror att Marie tar kort på min drink utan att jag är med i bild.
 
Taggar: Jekyll & Hide Club, Temabar, The Not-Black-Friday-Fredagen;

Kommentera inlägget här :