Väninna, vin och kattmys.

Den här dagen har gått åt till allt och ingenting. Jag avslutade en sex dagars arbetsvecka igår med att dricka vin med en väninna. Inte hade jag hunnit äta något ordentligt på hela dagen heller. Istället såg jag till att kasta i mig sexton bitar sushi sisådär två minuter innan hon ringde på dörren. Och ja. Sexton bitar. Sushibitarna i det här landet är pyttesmå, inte alls som i Sverige. Men efter ett halvt glas vin kändes det som en mindre bagatell. Sedan satt vi här och pratade och pratade, skrattade och pratade. Och när vinet vad slut och jag kom med den briljanta idén att vi skulle gå över på drinkar hade hon det sunda förnuftet att skicka hem sig själv eftersom hon skulle jobba idag. Och tur vad väl det för när jag stängde dörren efter henne började världen att snurra. Det är i sådana situationer det är bra att redan vara hemma så det inte är mer än sju meter till sängen. 
 
Så dagen idag har gått åt till att tvätta, laga mat och mysa med katten. Extra mycket kattmys idag eftersom jag har ett svagt minne av att jag råkade använda henne som fotkudde i natt. Något jag misstänker inte var helt uppskattat eftersom jag hittade henne liggandes i soffan när jag vaknade istället för bredvid mig i sängen. 
 
Nu är det fyra arbetsdagar kvar innan semestern.
Och jag bara hoppas att värmen lyckas hitta tillbaka tills dess. 
 
 
Taggar: Kattmys, Vin, Väninna;

Kommentera inlägget här :