Årskrönika 2013.

Första dagen på det nya året och det börjar väl bli dags att sammanfatta det gångna? Nyårsafton blev lugn i casa de M&M. tolvslaget firades i pyjamas med ett halvt glas rött, pussandes på en sjuk man med en kisse som inte kunde ha brytt sig mindre om fyrverkerierna utanför. Skönt att slippa nyårsstress! Men sammanfattning av 2013 var det väl? Okej. So here we go:
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Jag åkte skidor. Herre gud, vad tänker mina vänner med..?
 
På frågan om jag tyckte det var roligt svarar jag alltid:
"Nu har jag gjort det och har inga planer på att någonsin göra det igen". 
 
Höll du några av dina nyårslöften? - Allihop! Eftersom jag aldrig ger några är det oerhört lätt att hålla dem.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? - Camilla och Greg fick sonen Noa. Caroline och Mikael fick sonen Valentin. Maria och Roland fick sonen Jonatan. Jag har för övrigt inte träffat något av barnen.
 

Dog någon som stod dig nära? - Dexter. Tv-serien alltså. Den sista säsongen sändes. 
 
Vilka länder besökte du? - Norge och Sverige. Tragiskt. Kära någon. Jag tog mig inte ens utanför Norden!
 
 
Är det något du saknat år 2013 som du vill ha år 2014? - Mera resor. Jag tog ju mig som sagt inte ens utanför Norden i år. Så här lite har jag inte rest på väldigt, väldigt många år.
 
Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? - 7 mars. Dagen för min gastroskopi och jag får bekräftat att jag är glutenintollerant.
 
Jag och Johanna på genrepet på ESC i Malmö!
 
Vad var din största framgång 2013? - Jag blev friskförklarad efter min utbrändhet, började jobba i en butik med produkter jag absolut inte visste någonting om och blev butikschef efter bara 6 månader. 
 
Största misstaget? - Inga direkta misstag. Jag försöker att leva efter att inte ångra saker utan lära mig av det jag upplevt.

Jeanette och Roar fick varandra. 
 
Har du varit sjuk eller skadat dig? - Faktiskt inte alls. Jag tror inte jag haft en enda feberdag.. Att bli bekräftad allergiker är väl inte att vara sjuk?
 
Bästa köpet? - Min MacBook Pro med retina skärm.
 

Vad spenderade du mest pengar på? - Min MacBook Pro med retina skärm.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? - När jag fick besked om att jag skulle bli butikschef kom jag hem och då hade M köpt en Spa-dag till mig. Bara för att. 
 
 
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013? - Daft Punk - Get lucky
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? - Gladare. Nytt jobb, nya vänner. Definitivt gladare. 
 
 
Vad önskar du att du gjort mer? - Förutom att resa mer önskar jag att jag hade prioriterat träningen mer. För när jag fick mitt nya jobb blev jag så uppslukad av det att jag mer eller mindre slutade att träna. Och jag mår inte bra när jag inte tränar. Varken fysiskt eller psykiskt. 
 
Vad önskar du att du gjort mindre? - Oroat mig över saker jag inte kan kontrollera.
 
 
Hur tillbringade du julen? - Tillsammans med M, syster, morfar, mamma, syssling, mammas kusin med tillhörande man. 

Blev du kär i år? - Kärleken till M djupnade ännu mer. 
 
 
Favoritprogram på TV? - Criminal Minds, Pretty Little Liars, How I met your mother, The Big Bang Theory

Bästa boken du läste i år? - Double Image av David Morrell. En bok jag läste när jag var ute och backpackade och blev helt uppslukad av. Sedan gjorde jag som jag alltid gjorde; satte in boken i en bokhylla på ett hostel och tog en ny. Sedan kunde jag inte för mitt liv komma ihåg vad den hette. Sedan dess (2009) har jag sökt efter titeln för att kunna läsa den igen. I år hittade jag den äntligen!
 
Största musikaliska upptäckten? - Jag återupptäckte P!nk efter att ha sett henne live. Annars inga musikaliska upptäckter. Det är svårt att få sådana när man jobbar i en butik som dagarna i ända spelar "lättlyssnad popmusik". 
 
På P!nk konsert med Amalie
 
Något du önskade dig och fick när du fyllde år? - Jag tror inte jag önskade mig någonting så man kan väl säga att jag fick allt jag önskade mig..?
 
Något du önskade dig men inte fick? - Samma svar på den här frågan som den ovan..?
 
Kissekatten
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013? - Jag glömde bort att jag fyllde år, så jag bokade in ett personalmöte då. Så större delen av dagen jobbade jag. Och när jag kom hem fick jag hemlagad middag av M. 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? - Ännu bättre? En outtömlig brunn med pengar, friheten att resa var som helst när som helst, tiden att göra precis det som känns bäst för stunden och hälsan att kunna stoppa vad som helst i mig utan att bli dålig. Men varför fokusera på det som inte finns när fokus istället borde vändas mot det som finns i vardagen och vara nöjd med det man har.
 
Hur skulle du beskriva din stil år 2013? - Lilla My?
 
Taggar: 2013, Sammanfattning av 2013, Årskrönika;

Kommentera inlägget här :