Att bli lurad.

Jag har blivit lurad. Och jag är ganska sur. 
 
Den senaste tiden har det varit väldigt mycket mystiska människor i området. Personer jag inte känner har ringt på portteleonen, det har knackat på dörren och det har ringt nummer med "Okänt uppringnings-ID" till mig. Jag har inte lagt så mycket vikt vid det. Mest tänkt att någon gått fel, ringt fel eller tryckt på fel knapp när de skulle bli insläppta i huset. 
 
Men så gjorde jag det stora misstaget idag att svara i telefonen. Det är lite kaos på jobbet just nu så jag tänkte att det kanske var någon därifrån. Så jag svarade men insåg direkt att detta naturligtvis var ett felsteg. 
 
- Hej. Jag ringer från NRK licensavdelning. 
 
Och där hann jag tänka "Fan!". Sedan langade han upp en lång monolog om både det ena och det andra och ställde klara ja och nej frågor som gjorde att jag plötsligt fann mig själv i att bara bekräfta allt han sa. Samtalet slutade med att han upplyste mig om att han kommer att sända mig en räkning som sätts tillbaka i tid från den 1 augusti. 
 
Så för första gången i mitt liv ska jag plötsligt behöva betala tv-licens. Jag som alltid blånekat när de ringt mig tidigare, som snällt förklarat att jag absolut inte har någon tv och därmed sluppit undan. Efter 12 år är det plötsligt slut på det. Och jag är inte nöjd. De är definitivt mer aggressiva i Norge gällande licensavgiften. Manipulativa små djävular.
 
Lärdom: Svara aldrig i telefonen när någon ringer från okänt nummer. Aldrig!
 
 
Taggar: Att bli lurad, NRK licens, TV licens;

Kommentarer :

#1: Marie

Tänk positivt 😄 du har klarat fig i 12 år. Tänk så mkt pengar du har sparat

Svar: Haha! Och de pengarna tror du har gått rakt in på ett sparkonto? Det tror inte jag.. ;]
A mad angel

skriven

Kommentera inlägget här :