Trettio innan trettio - 05. Att köpa en MacBook Air.

Den enda punkten på min Trettio innan trettio-lista jag faktiskt fuskat med. För jag köpte en dator redan i somras. Fast inte en MacBook Air utan en MacBook Pro med Retina skärm. För listan började jag med för länge sedan. Innan jag började jobba med Apple-produkter. Och då trodde jag att en MacBook Air skulle vara perfekt för mig. Liten, lätt och smidig att bära med sig. Men efter ett par månader med att prata om maskinerna dagarna i ändå föll till slut valet på en kraftigare sak som bara väger 300 gram mer än en Air. En maskin som har en bättre skärm, dubbelt så mycket RAM och en processor som kommer att hålla i många år framöver. 
 
Om jag är nöjd? 
 
Absolut! Efter att ha haft olika datorer som jag behövt byta ut var tredje år är det väldigt skönt att plötsligt inte behöva tänka på vare sig virusprogram eller vart jag eventuellt ska vänta mig om jag behöver prata med en tekniker. 
 
Och retina skärm.. 
Herre gud så bra det är! 
 
 
Taggar: Apple, Dator, MacBook, MacBook Pro, Retina skärm, Trettio innan trettio;

Kommentera inlägget här :