Korruption.

Min dator har blivit korrupt. Det var i alla fall det diagnosen var när jag kom hem. Varför eller hur vet jag inte. Men min helt personliga teori är för att den känner på sig att jag snart kommer att köpa en ny så att den blivit ledsen och på så sätt förstört sig själv. 
 
För ett par dagar sedan började den nämligen bete sig ytterst märkligt. Svarta sidor visade sig, stora bokstäver med "Tar bort fil" uppenbarades på skärmen och den loggade bara in sig på en temporär användare. Väldigt speciellt. Jag kan väl erkänna att jag kanske inte behandlat den jättebra. Den har fått stå på i flera veckor i sträck utan att få gå varken i dvala eller viloläge. Skärmen började krångla för flera månader sedan och visar bara bild i vissa lägen. Så visst har den varit sliten..
 
Men det är vid sådana här tillfällen det är bra att ha kompisar till M. Ett program installerades för ett par år sedan på min dator vilket gör att maskinen kan kontrolleras på distans. Så medans jag har suttit i sovrummet och lekt med min iPad har det sett ut som om datorn levt sitt egna liv. En timme senare med skrift och konstiga rutor uppoppandes utan min kontroll är den klar och fungerar som vanligt. 
 
Det är bra med folk som vet vad de håller på med. 
 
Taggar: Dumma PC, Fixa på distans, Korrupt dator, Spännande;

Kommentera inlägget här :