Sjukdag.

Igår klockan 20.52 blev jag sjuk. På riktigt. Det var väldigt speciellt. Minuten innan kände jag mig helt frisk. Men åtta minuter i nio slog bacillerna till. Jag misstänker att det var ett väl planerat bakhåll från deras sida. Ett bakhåll de uppenbarligen planerat länge. Annars kan det ju liksom smyga sig på en. Men inte denna gången inte. Så dagen idag har till största delen tillbringats i sängen tillsammans med snorpapper, vattenglas med sugrör och Lilla Sjöjungfrun på CD. Man kan väl lugnt säga att jag regredierar ganska rejält när jag blir sjuk. 
 
Någon som dock blev ytterst förvånad över att jag hoppade i pyjamasen och plötsligt skulle gå och lägga mig klockan fyra var katten. Först visste hon inte helt hur hon skulle reagera. Följa med? Stanna i vardagsrummet? Stå i mitten och ha koll på båda människorna? Uppenbarligen ett mycket svårt val. Vi brukar annars gå och lägga oss ihop, katten och jag. Men nu var det tydligt att hon tyckte det var för tidigt. Men efter en stunds velande följde hon ändå med mig och la sig trofast nere vid fötterna. Där har hon legat sedan dess och tittat uppfordrande på mig. Jag misstänker att hon tycker jag borde gå upp. 
 
Och ja. Jag vet. Mina crazy-cat-lady-tendenser blir definitivt värre när jag är sjuk. 
 
The Big Bang Theory har jag också tittat på.
Taggar: Crazy cat lady, Katt, Phoebe, Regrediera, Sjuk;

Kommentarer :

#1: Den gamle

Får du plötslig hög feber sök läkare.
Det går någonting som plötsligt bara expedierar och kräver snab insats.

Den gamle

Svar: Jag har inte haft någon feber alls och idag mår jag mycket bättre. Men skulle febern plötsligt slår till vet jag att det är något otrevligt som cirkulerar.
A mad angel

skriven
#2: morfar

betr bovar
Skaffa en burk typ peppasparyburk
Fyllt den med salt mycket salt vatten.
Kan polisen spola vatten på folk så är det ju lagligt.
morfa

skriven

Kommentera inlägget här :