Den tänkande mannen.

För ett par dagar sedan rev katten ner en av mina favoritsaker här hemma. En liten prydnadsfigur av en tänkande man. Jag fick den i present av mormor och morfar för säkert 15 år sedan och den lilla tänkande mannen har liksom varit med mig sedan dess. Den tänkande mannen har alltid varit en av de första sakerna som fått följa med när jag flyttat. Med åren har han blivit så solblekt att han på ena sidan varit näst intill vit medans andra sidan fortfarande varit stenfärgad. Men inte har det gjort någonting. Den tänkande mannen har suttit i precis lika djupa funderingar som alltid.
 
Men så rev katten ner honom så att han tappade både armar och torso. Jag blev inte glad. Jag kröp omkring på golvet och samlade sorgset ihop bitarna samtidigt som jag tittade strängt på katten. Eftersom jag vet att hon bara är en katt och man inte kan anklaga henne för någonting kunde jag liksom inte göra mer. Fast hon fick minsann inte komma in i sovrummet på hela natten efteråt. Någon form av straff tyckte jag allt att hon skulle ha.  
 
Jag hade dock inte hjärta att kasta min tänkande man. Så igår satte jag mig och limmade ihop honom igen. "Superlim fixar allt", tänkte jag. Och det gjorde det. Så nu sitter han där igen, den tänkande mannen. Problemet är bara att limmet rann så nu ser det ut som om han har kissat på sig.
 
Inte helt det jag hade räknat med..
 
Taggar: Den tänkande mannen, Fail, Kissat på sig, Prydnadsfigur, Superlim;

Kommentarer :

#1: Jeanette

Du kanske kan försöka få bort överflödet med svinto?

Svar: Just svinto tror jag inte är den bästa lösningen. Men jag har funderat på att lacka honom så att hela han blir samma färg som lim-delarna.
A mad angel

skriven
#2: Jeanette

Om det möjligtvis är repor du är rädd för med svinto har jag fixat både glas och porslin utan att det har skadats. Men om det inte är repor du tänker på kan ju lackning vara ett alternativ.

Annars kan jag känna att det som Den tänkande mannen råkat ut för (först fallolycka och sedan urinläckage, ojojoj..) visar att han hängt med ett tag, och att du älskar honom för den han är ändå. Ja, ungefär så.

Svar: Det var väl främst repor jag tänkte på ja, eftersom det är ett obehandlat material. Men jag kan ju kanske testa på en liten del.. Om jag nu får tag på svinto vill säga.. :)
A mad angel

skriven

Kommentera inlägget här :