Tjuvlyssnandets ädla konst.

Jag vet inte vad ni sysslar med när ni åker buss, men personligen brukar jag tjuvlyssna på folk. Man får nämligen reda på de mest intima detaljerna om okända människor man aldrig kommer att se igen. Häromdagen stod jag till exempel på busshållplatsen och tjuvlyssnade på två tjejer som stod bredvid. De diskuterade sin gemensamma kompis som precis inlett ett förhållande med en gift man. Jodå, det var snaskigare än den värsta såpan. 
 
Det viktigaste i tjuvlyssningskonsten är dock att inte bli upptäckt. För hade de här två tjejerna insett att jag stod och lyssnade på vad de sa hade de antagligen inte varit lika detaljerade och jag hade inte fått reda på något spännande alls. Först och främst, se oskyldig ut! Lek gärna med telefonen eller något annat så att du ser upptagen ut. Se till att stå tillräckligt nära för att höra även viskande i telefonlurar men tillräckligt långt ifrån för att inte bli upptäckt. Ett annat bra tips är att ha hörlurar i öronen utan att lyssna på musik. Välj gärna en billigare sort som släpper igenom alla bakgrundsljud. Se dock till att sladden faktiskt är kopplad till någonting. En ensam sladd som hänger rätt ner kan nämligen se smått misstänkt ut. 
 
Jag undrar om jag ska skriva det på mitt nästa CV:
Fritidsintresse: Tjuvlyssna på okända människor. 
 
Taggar: Otrohet, Snaskiga detaljer, Tjuvlyssna;

Kommentera inlägget här :