M&M.

Efter en helg med att vara gräsänka är allt återigen tillbaka till det normala. Jag sitter i en av våra tre (!) soffor som vi fått in i vår 37 m2 stora lägenhet. Datorn vilar stabilt i knät eftersom mina fötter ligger uppe på soffbordet. På tv:n har jag Friends-maraton, men eftersom jag redan sett alla avsnitt hundra gånger tittar jag inte så noga. Att lyssna på serier jag sett förut lugnar mig mer än något annat. Balkongdörren står öppen och vi har numera en behaglig temperatur på ca 30 grader inomhus.

M sitter vid skrivbordet fem meter bort och spelar in musik. Han har hörlurar på sig för att inte störa och för att bli inte störd. Det enda som hörs är knappandet på datorn och plinkandet från gitarren. Då och då kan det också komma en tillfredställd suck när han känner att han fått till något riktigt bra, eller ett frustrerat läte när någonting inte går som planerat. Ibland tar han av sig lurarna och lyssnar på något speciellt parti i högtalarna, bara för att få "den rätta känslan" på musiken.

Två separata liv, men ändå ett tillsammans.
Precis som det ska vara.

Nyår 2011

Kommentarer :

#1: Syster yster

Åh finingar...måste ses snart!!!

skriven
#2: Det är så man får tårar i ögonen;-) Vad fina ni är<3

skriven

Kommentera inlägget här :