Lat skräddare tar lång tråd.

Mormors gamla symaskin åkte fram idag. Den gamla grå klumpen från 40-talet fungerar fortfarande. Ännu bättre nu efter att M fixat glappet i sladden. Men vi har lite problem med att komma överrens om inställningarna, jag och symaskinen. Jag ville ha raksöm, det ville inte den. Zigzag var den enda inställningen symaskinen ville gå med på. Så efter en massa vridande och testande kom vi fram till en kompromiss. En smal zigzag med täta stygn. Ja, närmare raksöm än så kom jag inte. Man får vara tacksam för det man får. 
 
Taggar: 40-tal, Symaskin, Zigzag;

Kommentarer :

#1: Jeanette

Jag hade oxå en sån gammal maskin en gång, fast den kunde bara sy raksöm. Man kanske måste ha en av varje? ;)

Svar: Ha ha.. Ja det kanske vore något? Fast jag tror säkert att min maskin KAN sy raksöm.. Om man bara ställer in den rätt?
A mad angel

skriven
#2: RJ

Jag skrattar du är härlig. Jag tror även mormmor ler åt dej. Ha De Gott

Svar: Ja, det är inte alltid så lätt med gamla prylar.
A mad angel

skriven
#3: Linn

Låter lite som den gamla ångvälten jag slåss med. En stabil gammal Singer, som med ålderns rätt tar sig vissa friheter... Men jag gillar att den är tung. Nya maskiner kan ha en tendens att fara omkring... Och så är den snygg. Och så gillar jag när prylar består av mer mekanik än elektronik, för då kan man (eller ens pojkvän eller bror eller annan snäll person) ofta laga.

Svar: Det har du väldigt rätt i, att det är lättare att laga mekanik än elektronik. Kände rent spontant att jag förlåter mormors gamla symaskin för allt, bara på grund av det..
A mad angel

skriven

Kommentera inlägget här :