..along came Jake.

Ni har väl inte tröttnat på att höra om USA trippen? Nä, trodde väl inte det heller. Själv känner jag att jag liksom vill skriva ner allting, mest för min egen skull. Om sedan någon råkar läsa det hela är inte så viktigt. Så länge jag själv inte tappar bort minnena. Så efter fyra dagar i Orlando med alltför många nöjesparker var vi helt slut. Vi hade egentligen planerat att ha en dag för Seaworld också, men det orkade vi faktiskt inte. Istället kom Jake. 
 
Jake är en himla trevlig kille. Han tror att min pojkvän är Elvis. Lite galet så där. Han påstod att han inte trodde det alls, men det var ju uppenbart att det var det han trodde. Varför skulle man annars köra bil i över 13 timmar för att hälsa på någon man aldrig träffat förut? Jake och M började nämligen prata på internet för X antal år sedan då Jake fått höra ett av M's band på Myspace. De har sedan fortsatt att prata och Jake har fortsatt att vara fan till M hela vägen. De själva påstår dock att det bara började som en rockstjärne-fan-relation men att de nu helt enkelt bara är polers. Men träffa varandra hade de aldrig gjort förut. 
 
Men vi hade tur. Jake var varken yxmördare eller galning. Han var helt enkelt jättetrevlig. Han stod dessutom ut med både förvirrad flickvän och spegelberoende 16 åring utan att någonsin ens sucka högt. Något som jag antagligen aldrig hade fixat. Han var sedan med oss i ungefär fyra dagar på äventyr. Han hade bil med sig så efter att ha fått sovit ut i Orlando körde vi ner till Fort Lauderdale. Där spenderade vi sedan en hel dag i världens största shoppingcenter. Sawgrass Mills Mall. Det var så stort att det fanns shuttlebussar som körde dig från ena sidan till den andra. Helt sjukt! Där sprang jag och Gabriella omkring och shoppade en hel dag medans M och Jake föredrog att gå i spelbutiker och sitta i massagestolar. Thank God att Jake var med! Det var verkligen himla tur att han och M kunde underhålla sig lite själva. Annars misstänker jag att jag hade varit en pojkvän och Gabriella en pappa fattigare.  


Det här är Jake.


Vi hittade en godisaffär med jättespännande godis.

Kanske den bästa bilden på hela resan, när jag och Gabriella shoppar skor. 
Jag ser ut som en mini-människa. Spännande värre.
 
Taggar: Fort Lauderdale, Godis, Orlando, Sawgrass, Shopping;

Kommentera inlägget här :