Cirkus Arnardo.

Igår var jag och M på Cirkus Arnardo. Himla spännande tyckte jag. Jag har ju inte varit på cirkus sedan.. eh.. jag minns inte ens senast jag var på cirkus. Så nu var det verkligen dags igen. Speciellt när cirkustältet stod uppställd bara ett kvarter från där vi bor. Mycket passande. Så igår satt vi och svettades i ett hett tält och blev underhållna av diverse talangfulla människor, jag med kameran i högsta hugg. Mina favoriter var naturligtvis de akrobatiska numren, medans M nog gillade hundarna bäst. Två och en halv timme, inklusive paus, höll det på. Som vuxen klarar man ju det, men det märktes ganska tydligt att efter två timmar hade de flesta barn i publiken fått nog.

Men cirkus, det är fina grejjer det.

Blanskonst. Tallrik på pinne.

Mer balans. Duk på fot.

En av mina favoriter, Aerial Hoop.

Rullskridskorna var en annan av mina favoriter, mest för att det gick fort fort fort.

Den kvinnliga konferencieren som mest såg ut (och lät) som en man.

Hoppande hundar.

Kommentera inlägget här :