Kaos.

Kaos är det ord som bäst beskriver mitt liv just nu känns det som. Jag fullkomligt hatar att flytta. Det är väl ingen som egentligen tycker om det, men jag som är perfektionist och organisatör ut i fingertopparna får fullkomlig panik när det handlar om flytt. Det är ju ingen ordning alls, oavsett hur organiserat man gör det. Och för att göra det hela bättre flyttar jag inte bara på ett ställe, jag flyttar på två. Jag håller alltså både på att flytta ifrån min lägenhet i Oslo samtidigt som jag försöker organisera en flytt med alla mina möbler från Sverige. Kaos gånger två. Woho!

Det som konstant cirkulerar i mitt huvud är: Har jag glömt något?

[X] Säga upp lägenheten Göteborg
[X] Säga upp hyresgästen i Göteborg
[X] Säga upp lägenheten Oslo
[X] Säga upp bredbandsabonnemanget i Sverige
[  ] Säga upp telefonabonnemanget i Sverige
[  ] Säga upp elavtalet i Norge
[X] Säga upp nettleien i Norge
[  ] Säga upp hemförsäkringen i Sverige
[  ] Kontrollera att bostadsbolaget i Göteborg fått in min uppsägning av lägenheten
[X] Fixa flyttlådor
[  ] Kolla upp priser för flyttbil
[  ] Att i praktiken flytta

Det är när man ska både flytta ifrån en lägenhet och ett land samtidigt som man inser hur många avtal och abonnemang man faktiskt har. Har jag glömt något?

Underbara kaos

Kommentarer :

#1: RJ

Flytt lådorna är på G Jag anser att du har full koll

på flytten.Ha De`!

skriven
#2: RJ

Glömde? Säg upp elavtalet i Sverige så du inte blir debiterad i efter hand.

skriven

Kommentera inlägget här :