Makeover.

När andra håller på att julpynta håller jag på med en makeover i vardagsrummet. Jag är återigen gräsänka då M åkte till Kanarieöarna tidigt imorses. Och som vanligt när jag lämnas ensam ändrar jag lite på saker här hemma. Tidigare har jag organiserat och ordnat i badrummet. Jag har också kastat miljoner med tomlådor. Denna gången var det vardagsrummets tur att få sig en makeover. Innan M åkte sa han till mig att jag fick fria händer att göra precis vad jag ville, så länge jag höll mig till följande två regler:

1. Grannarna som bor mittemot ska inte kunna se rakt in i lägenheten genom fönstren.
2. Det får inte blir för tjejigt.

Sagt och gjort. Jag har varit två vändor på Kid och handlat. Jag har packat upp gardiner, slängt papper, stökat ner och gjort i ordning. Så nu är jag klar. Jag själv är sjukt nöjd och tycker att jag klarat att hålla mig himla bra till reglerna jag fick. Frågan är ju sedan naturligtvis om M håller med mig.

Före: Svarta gardiner, inget dagsljus, mörk soffa, svart matta, svart tv-möbel och en gigantisk svart tv.

Efter: Ljusa gardiner, dagsljus utan insyn, vit soffa och prydnadskuddar.


Lila och svarta detaljer för att göra det hela lite mindre tjejigt.

Kommentarer :

#1: Jeanette Å

Snyggt, det blev verkligen mycket ljusare! Frågan är om han godkänner gardinerna med kravet på insynsskydd..? På bilden ser man ju grannarnas balkonger m.m. så de borde ju se in lika bra som ni ser ut...

skriven
#2: mamma

Kanonfint

skriven
#3: Marie

jag tycker du har gjort ett utomordentligt bra jobb!

skriven

Kommentera inlägget här :