Fantastiska tisdag.

Fantastiska tisdag som spenderades på stan i ett nästan lika fantastiskt väder. Ja, det var molnigt alltså. Men annars var det helt perfekt. Lunch inhandlades på ett av få veganska snabbmatställen här i Oslo och intogs sedan vid nationaltheatret på en parkbänk. Det var dock ganska mycket folk. Wenche Foss gick tydligen här och dog i måndags, så det var fullt med folk för att hedra hennes minne. Själv hade jag ingen som helst aning om vem Wenche Foss var, så jag njöt utan några som helst betänkligheter av min sjukt goda veganska hamburgare.


Efterrätt inhandlades sedan på Pascal, lyxkonditori när det är som bäst. Min kaka kostade 56 kr. Jag höll på att kvävas och hade allvarliga planer på att börja spendera lite mer tid med Wenche Foss när hon sa priset, men ack så god den var. Den intogs sedan uppe på Akershus fästning med utsikt över halva stan. Att sedan turista runt på fästningen med sin personliga Oslo-guide var den perfekta avslutningen på en fantastisk tisdagseftermiddag. Jag undrar varför inte alla dagar kan vara sådana.

Kakan var så god så jag hann inte ta kort på den innan jag börjat äta..

En riktig kanon-dag
(Ha ha.. humor)

Kommentera inlägget här :