Strumptjuveri.

Ibland lyckas jag med spännande saker. Idag hade jag två dansklasser på kvällen. Inget ovanligt med det alls, med tanke på att jag har det varje tisdag. Men när jag skulle gå hem hade jag av någon outgrundlig anledning tappat bort mina strumpor. Först tänkte jag att de nog vandrat iväg av sig själva. Strumpor gör ju det ibland. Men med tanke på att de flesta av mina strumpor normalt sett trivs väldigt bra i min ägo kastade jag snart denna förklaring i soptunnan. Sedan kom nästa tanke.. Stöld! Såklart att någon tagit dem! Fast.. vem skulle vilja ha mina gamla strumpor. De var ju alldeles vanliga och svarta, inget speciellt med dem alls och dessutom använda. Men jag kanske har en ny stalker som är strumpfetishist? Who knows? Och den fullt logiska förklaringen om att någon helt enkelt bara tagit fel slog mig naturligtvis inte alls.

Dagens lärdom: Det är otrevligt att gå hem barfota i skorna.

Kommentera inlägget här :