Vintern.

Jag har fått nog av vintern nu. Faktiskt. Precis som resten av världen. Men kanske inte av helt samma anledningar som alla andra. Visst är jag också trött på kylan, och att jag måste ta på mig fyra lager kläder innan jag går ut. Visst är även jag trött på att vädret aldrig kan bestämma sig, så att det ena dagen regnar och nästa fryser på så att trottoarerna är fulla med is. Men det är inte främst därför jag tröttnat. Det är för att jag blir så jäkla ful!

Seriöst. På vintern blir jag ful. Jag vet inte hur det fungerar för er andra, men jag blir katastrof-ful på vintern. Blek, glåmig, dålig hy och påsar under ögonen. Det tar mig en halvtimme att få på mig ansiktet på morgonen så att jag överhuvudtaget kan visa mig ute utan att skrämma barn på gatan. Det är tröttsamt. Torr hy, fnasiga läppar och möss-hår*.. Låter det attraktivt? Det är det inte.

Jag vill ha sol och värme, som i Australien.


*Möss-hår = När ens frisyr blivit förstörd av mössan.

Kommentera inlägget här :