The wonderful, beautiful and lovely Sedona!

I förra inlägget hade vi kommit fram till Sedona. Denna underbara lilla stad i mitten av Arizona. Förra gågngen jag var i USA blev jag ju fullkomligt förälskad i Santa Fe i New Mexico, denna gången är det Sedona som står för samma känsla. Sedona är känd för sina röda berg (The red rocks) och sina många vortexar. En vortex skapas när t.ex. när vattnet virvlar i en bäck, eller när vinden blåser upp sand i en cirkel som en minitornado. En Sedona-vortex är dock ingenting som skapas av varken vind eller vatten, utan av magnetfält. Det är alltså ingenting man kan se, det är bara en plats som är fylld med en massa energier. Ett stort centrum för New Age folk och UFO fantaster. Många tror nämligen att staden i sig drar till sej aliens p.g.a. dessa energier. Flummigt, eller hur? Ni förstår ju då såklart varför jag älskar det!

Lovely!


Vi anlände till Sedona på måndag kväll då vi checkade in på ett himla trevligt resort. Vi har verkligen haft sjukt bra boende under hela den här resan.. ja.. förutom den där mini-missen i San Diego första natten. Så tisdagen gick åt till att utforska denna trevliga stad. Vi åkte omkring till bergen och tittade på utsikten, vi gick små hikings-turer uppe bland stenarna och letade förgäves efter vortexarna. Vi var på flera vortex-ställen, men jag kan be om att få tala om att en Sedona vortex tydligen inte är någonting man kan se med blotta ögat. Inte vi i alla fall. Och inte såg vi några aliens heller. Stor besvikelse.

Det här var dom enda alienarna vi hittade..

 

Det gick bra att klättra lite också.

 

Och efter vandringen..

 

..hade man så här snygga skor.


Viola har sedan dag ett i USA pratat om att hon ville åka helikopter.. och äntligen fick hon göra det. Då jag själv redan åkte helikopter (på min student.. woho!) var jag inte så himla noga med det, och Johanna kände sej inte heller superpepp. Så medans Viola var uppe och flög i den fysiska luften gick jag och Johanna och flög i den andliga. Typ. Vi gick till ett psychic. Vet inte riktigt hur man kan översätta det till svenska.. Spåkvinna känns inte helt rätt och inte heller medium. Men ja.. någon som kan läsa kort, som kan läsa ens händer, spå i tarotkort o.s.v. Ni fattar grejjen.

Jag och utsikten.


Detta var första gången för mej med att gå till ett psychic, men ska man göra det någon gång i sitt liv är det väl klart att man ska göra det i alien-befolkade Sedona. Hon "spådde" mej i en vanlig kortlek, vilket i sej var ganska intressant. Hon sa bland annat till mej att jag var en gammal själ med ett ungt hjärta, och att min gåva i livet var att få människor att slappna av vilket gör att dom gärna berättar saker för mej. (No shit?) Om det sedan är hon som är en duktig människokännare och kan läsa av det omedvetna kroppsspråket ovanligt väl eller om hon verkligen "såg" det i korten, det kan jag inte svara på. Men visst gick jag därifrån en upplevelse rikare.

Sedona är helt klart en stad jag vill återvända till!

Beautiful!

 

Chapel of the Holy Cross

 

Här har vi hittat en vortex.. tror vi. Varför skulle annars folk slänga pengar där?

Kommentarer :

#1: sofia w

Spådam eller synsk/siersksa säger man väl in Swedish ;) fan vad härligt ni verkar ha det! Hoppas du gick mitt sms på din födelsedag :) kram

skriven
#2: M

Vi har det helt sjukt kul! Men snart är det slut och det är dags att åka hem till snöovädret.. Inte okej. Dessvärre fick jag inte ditt sms på min födelsedag. Antar att du skickade det till mitt svenska nummer och inte mitt norska. Det svenska SIM-kortet är urtaget ur telefonen här, men det kanske kommer fram när jag kommer till Sverige igen. Vi får se. Men tack ändå! =]

skriven
#3: Mimmi

Så spännande det verkar :)

skriven

Kommentera inlägget här :