What happens in Vegas..

Vi har nu kommit fram till dagen med stort D. Min födelsedag! Dagen då jag enligt SJ uppnått  vuxen ålder. För er som då inte vet exakt hur gammalt det är rekommenderar jag er att besöka SJ:s hemsida för att läsa in er på deras regler för ungdomsbiljett.

 

 

Dagen började lugnt och stilla. Jag vaknade själv klockan elva medans Viola och Johanna först vaknade vid ett. Frukosten intogs på Baja Fresh, en mexikansk snabbmatsrestaurang. Vi placerade oss sedan vid poolen. Jag kan lugnt säga att detta var första gången jag kunnat sola i bikini på min födelsedag. Jag blev dock rätt snart uttråkad och mitt sikte var inställt på shopping. Jag har ju ännu inte blivit så pass gammal så jag har någon som helst erfarenhet av bakfylla, vilket ibland kan vara en av mina sämsta egenskaper.. i alla fall om man är ute och reser med mej och man själv blir bakfull. Nåja. Till en början hade jag sällskap, men det sällskapet försvann snart tillbaka till hotellrummet för en powernap.. inte en helt dålig idé skulle det visa sej.

 

Viola och Johanna hade lite olika åsikter om temperaturen vid poolen.

 

Själv fortsatte jag mitt hittills smått ensamma födelsedagsfirande genom att shoppa upp massa med pengar. Men inga skor denna gången. Faktiskt. Jag vet, det låter underligt, men jag höll mej faktiskt på mattan. Och eftersom ingen annan firade mej såg jag till att fira mej själv. Och hur firar man sin födelsedag bättre i Vegas än genom att köpa en gigantisk frozen strawberry daiquri? Den gick jag sedan omkring med på stan som det sanna födelsedagsbarnet jag ändå var.

 

Min "lilla" daiquri och vår trogna följeslagare discokulan

 

I Vegas får man nämligen gå ute på gatorna och dricka alkohol, någonting man varken får i resten av landet eller ens resten av världen.. väl? Jag fick dock en del underliga blickar eftersom jag gick ensam med min gigant-stora-daiquri. Folk trodde väl att jag var någon form av alkoholist som åkt till Vegas själv för att dricka mej stupfull på stan. De flesta andra (läs alla andra) som hade en likadan dryck i sin hand gick nämligen i stora kompisgäng. Men jag hade rätt kul i mitt eget sällskap. Bra karl reder ju sej själv sägs det ju.

 

Jag passade även på att titta på den himla fina vattenshowen utanför Bellagio.

 

Utgång stod naturligtvis på schemat för kvällen. Dels var det min födelsedag, dels var det fredagkväll i Vegas (baby)! Min nya guldglittriga klänning åkte på tillsammans med de högklackade skorna. Vi var urtjusiga allihopa. Ett tag var vi så tjusiga så att vi blev nervösa för att tas som prostituerade. Man vet ju aldrig i syndernas stad. Men det var ingen som sa någonting i alla fall.. även om de kanske tänkte..(?)

 

På väg till restaurangen på New York New York

 

 

Middag intogs sedan på New York New York, grannhotellet till Excalibur. Och äntligen blev jag födelsedagsfirad! Personalen var hur söta som helst. Efter förrätt och varmrätt kom de nämligen in med en tiramisu med ett superfint ljus i som jag sedan fick blåsa ut. Flickorna sjöng födelsedagssången för mej och jag fick önska mej någonting. Min önskan avslöjar jag ju såklart inte, men det kändes väldigt fint att både ha fått ”tårta” med ljus och födelsedagssång. Kanske borde jag sluta att hoppas på sådana saker nu när jag faktiskt fyllt vuxen? Men på ens födelsedag är man väl aldrig vuxen på riktigt?

 

En urtjusig Viola dricker Cosmopolitan i bar nummer ett.

 

Sedan blev det utgång. Och då snackar vi ordentlig Vegasutgång. Vi besökte inte mindre än sju barer under kvällen.. Åtta om man räknar med efterfesten som faktiskt inte hölls i en bar. Vi hade helt sjukt kul, och vi dansade tills fötterna var sönderslitna och fulla av blåsor. Och när den ena baren stängde fortsatte vi raskt till nästa. För i Vegas finns det alltid någonting som är öppet. Tillbaka till hotellrummet kom vi först klockan fem.. på eftermiddagen. Som sagt, vi snackar ordentlig Vegasutgång här. Då hade vi varit ute i ungefär 20 timmar. Precis som det ska vara.

 

Men som vi alla vet:

What happens in Vegas stays in Vegas!

 

Kommentera inlägget här :