Tillbe mig!


Idag har jag träffat finaste Sofia och Johanna. Vi har suttit ute hela dagen och picknickat i det fina vädret. Det hade inte kunnat vara en bättre dag. Jag fick även idag bekräftelse på någonting jag tidigare bara anat. Vi började nämligen prata om sol, stackmoln samt när man fryser och inte. Johanna kom då med påståendet att man fryser mindre om man ligger på mage än om man ligger på rygg och undrade hur det kunde komma sej. Jag svarar att det ju måste bero på att man har alla viktiga organ på framsidan av kroppen och om man då ligger på dom så värms dom upp och man fryser mindre. Det blev då tyst i ungefär två sekunder innan Johanna utbrister:

- Nä, nu måste du faktiskt sluta att göra så där!

- Eh.. va?
svarar jag, minst sagt förvånad.

- Ja. Du har förklaringar till precis allting och du låter så jäkla självsäker när du säger det så att man ju tror på dej. Du gör verkligen det jämt!

- Men jag säger ju inte att jag vet allting. Jag ger bara den förklaringen som jag tycker verkar mest logisk. Sedan om den är rätt eller inte, det vet jag ju inte.

- Nä, men fatta hur många år det tog för oss att inse det?! Du har lurat i oss hur många konstiga saker som helst som vi blint har trott på. För det låter ju precis som om du vet att det är så.  

Inte visste jag att mina mycket logiska förklaringar till saker här i livet gav min omgivning så stora problem. Det har självklart inte varit min mening att lura mina vänner, men de kanske borde börja ifrågasätta sin omgivning lite mer. Källkritik någon? Men å andra sidan.. det fungerar ju ganska bra för mej. Jag kanske ska starta mej en sekt? Uppenbarligen tror ju folk på det jag säger, så det är väl bara att sätta igång.


Tillbe mig! Jag är er nya gud!
Kontakta mej för kontonummer för instättning av offergåvor.

Kommentarer :

#1: Johanna

Haha :)

skriven
#2: Syster Yster

Ha ha...i min vänkrets går samma fenomen under namnet "Therese-fakta"...=)

skriven

Kommentera inlägget här :