Personal Shoe Shopper.

För er som skulle missat det så är ju skor en stor passion i mitt liv. Jag mår dåligt om jag har fel skor på mej. Jag älskar höga klackar. Jag bygger min outfit efter vilka skor jag känner för att ha på mej. Jag gillar helt enkelt skor. För att ta tillvara på detta intresse hade jag idag lovat min kära vän Jeanette att vara hennes Personal Shoe Shopper. Hon hatar nämligen, i motsats till mej, att köpa skor. Men inte idag inte!

Eftersom jag i måndags var och rekade i skoaffärerna i stan var jag väl förberedd för dagens shoppingtur. Jag plockade fram sko efter sko som hon fick prova. Jag sprang till kassan och bad om att få vänsterskon. Jag tittade på storlekar och bytte ut det som inte passade. Jag tog hänsyn till priser och vad som var på REA. Det enda Jeanette behövde göra var att sitta på en stol och prova. Slutresultatet: Sju par skor varav sex var högklackade.. alla på rean. Hon var supernöjd!

Jag insåg även att det nästan gav lika stor tillfredställelse att hjälpa någon annan att hitta skor som att köpa själv. En ganska intressant insikt måste jag säga. Vi pratade om detta på ett café efteråt där vi satt och pustade ut. Jag trodde i alla fall att det gav samma tillfredställelse ända tills Jeanette tog fram en helt ny skolåda som jag inte sett förut. I lådan låg världens sötaste ballerinaskor som hon hade köpt till mej som tack för hjälpen. Jag har verkligen världens absolut bästa vänner! Jag blev överlycklig, superglad och jätteförvånad! Jag insåg samtidigt att det inte finns någonting som kan jämföras med känslan av att få ett par nya skor i händerna, som är precis bara mina.

Kommentera inlägget här :