Kungsbacka.

I helgen hann jag även med att hälsa på Marie nere i Kungsbacka. Mycket trevligt om jag får säga det själv. Hon ville visa mej hur en utgång på landet går till (hennes ord, inte mina). Helt rätt tyckte jag, och åkte glad i hågen ner. Det blev jag, Marie and the boys (som vanligt). Sex grabbar, och så vi två. Sjukt roligt var det. Speciellt då killarna (eller gubbsen, som Marie skulle sagt) kunde dansa bugg! Hör och häpna! Unga killar som faktiskt kan dansa bugg, trots att de inte jobbar som bugglärare. Så självklart dansades det loss ordentligt på förfesten. Men det är kanske så det är på "landet"? Stämningen höjdes ännu mer då Marie tog fram en massa leksaker som man kunde leka med. Hon hade bland annat en massa glasögon med korgar och bollar fästa på, och så skulle man försöka få bollen i korgen med hjälp av huvudryckningar. Stämningen var på topp.



                  Glasögonen gjorde stor succé.                                       Marie i sitt ässe


Utgången blev även den lyckad. Vi gick till ett ställe som jag skulle klassa som pub. Marie hävdade dock att detta inte alls var en pub, eftersom det fanns dansgolv. Dansgolvet bestod dock i en liten plätt golv där det helt enkelt inte fanns några stolar eller bord. Men visst fungerade det som dansgolv. Buggandet fortsatte även här. Det bästa med att gå ut tillsammans med sex stycken killar är att man alltid kan komma ur svåra situationer. Om någon börjar ragga på en, som man inte är det minsta intresserad av, är det bara att hugga tag i närmaste kille och högt och tydligt säga att det är ens pojkvän. Den oönskade killen springer då, med all rätt, snabbt därifrån. Sjukt praktiskt om jag får säga det själv. Både jag och Marie bytte väl "pojkvän" tre gånger var under kvällen. Eftersom killarna var duktiga på att fatta läget blev det hela bara ännu bättre.

 


"Pojkvännerna" under kvällen.



Kvällen avslutades med en taxiresa hem till Marie (50 spänn var! Jag kanske ska flytta från Göteborg ändå? Jag har aldrig åkt så billig taxi förut) och sänggång. Kvällen kan sammanfattas med att ha varit ytterst trevlig tillställning. Det som var mindre trevligt var att jag var tvungen att gå upp tidigt dagen efter för att åka in till stan igen. Jag skulle ju vara pigg och kry för att stå på hälsomässan hela dagen. Men det gick alldeles utmärkt. Eftersom jag inte blir bakfull var det bara att köra på som vanligt.

Kommentera inlägget här :