Hälsodagar i Nordstan.

I fyra dagar har det nu varit hälsodagar i Nordstan. Göteborg Pole fitness var såklart med. Vi hade vår egen lilla monter och självklart var stången på plats. Vi hade även uppträde en gång om dagen på stora scenen, vilket var väldigt uppskattat. Vi fick väldigt bra respons på allting, och det var riktigt roligt att vara ute och prata med folk. Det bor många människor i Göteborg, och jag är fullkomligt övertygad om att jag numera har pratat med 75% av dom. Och eftersom mässan handlade om hälsa låg självklart tyngdvikten på att förklara vad pole fitness gör för nytta för kroppen. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt följande:

"Man jobbar väldigt mycket med armar, axlar, mage och rygg. Hela bålen är inkopplad. Det handlar om att ha en enorm kroppskontroll. Man jobbar hela tiden med sin egen tyngd och det är det som är så roligt. Skillnaden mellan den här träningen och annan träning är ju att man helst ska försöka se graciös ut samtidigt, vilket också är det svåra. Jag brukar säga att det är som en blandning mellan dans, gymnastik och akrobatik. Man behöver absolut inte vara vältränad innan, utan man kommer som man är och bygger upp muskler under tiden. Det är samtidigt väldigt annorlunda muskler man använder, som man i andra träningsformer inte kommer åt. Och eftersom det är dans det handlar om blir ju musklerna så där långa och fina. Jag tycker personligen att det här är världens roligaste sätt att träna."

Tänk er att säga det 300 gånger per dag. Själv är jag ganska så trött på att förklara vad pole fitness går ut på numera. Men det kommer säkerligen att ha gått över till nästa gång vi ska vara på en mässa.




Patricia i vår fina monter.



Den nya träningsformen Ninja fitness demonstrerades på scen.
(OBS! Svensexa)



Det ska börjas i tid. Största beviset på att ALLA kan hålla på med pole fitness.

Kommentera inlägget här :