I flyttartagen.

Jag håller på att flytta. Japp, så är det. Min julklapp från min hyresvärd var att jag får flytta in ett par dagar tidigare i den nya lägenheten. Kan man ha en bättre hyresvärd än mej? Nä, jag tror inte det. Jag kom tillbaka till Oslo igår kväll vid elva och insåg på en gång att jag inte ville stanna en sekund längre i sunket än vad jag behövde. Så jag var på vippen att börja flytta alla mina saker redan i natt, men jag lugnade mej. Så nu på morgonen har jag istället burit saker i tre omgångar. Resten får jag ta när jag får tillgång till bil i helgen. Det är dock en väldigt manlig lägenhet jag flyttat in i. Detta märks tydligast eftersom:

- Det är svinkallt inomhus! Fick ett sms av min hyresvärd om att han satt på elementen åt mej, så att det skulle vara varmt och skönt när jag kom hit. Elementen står på 20 och 21 grader, det vill säga svinkallt. Vi flickor är ju trots allt lite mindre än de flesta pojkar vilket gör att vi tycker att allt under 25 grader är kallt. Men nu ska jag för första gången behöva betala el själv, så nu blir det till att frysa hela vintern.

- Hela lägenheten är fylld av en svag testosterondoft. Ni vet, så som det brukar lukta i tonårspojkars rum? Så luktar det här, dock inte lika starkt som i den yngre generationen mäns tillhåll. Men det är ändå en svag underton. Det är tur att jag fick ett så himla fint Yankee candle doftljus i julklapp. Testosteron ut, vaniljdoft in.

- Allting sitter högt upp. Jag når inte upp till skåpsluckorna i köket, jag måste klättra på en pall för att ta mej upp i sängen och att nå upp till kikhålet i ytterdörren är inte att tänka på. Som inflyttningspresent önskar jag mej en stege.

Men lugn bara lugn. Jag lovar att när jag har bott här i en vecka så kommer det inte finnas ens en skymt av att det någonsin bott en man här. Det ska jag se till.

Köket och mastodont tvmöblen i rummet.. Jag sa att det var en manlig lägenhet va?

Ja men herre Gud.. Vad tror han?

Pall för att komma upp i sängen.. kan bli spännande efter en blöt lördagsnatt.

Hörnsoffa med schäslong..

..och öppen spis!

Kommentera inlägget här :