Sjukling.

Varför blir man alltid så jäkla äcklig när man är sjuk? Man har slem precis överallt. Slem i halsen, slem i näsan, slem i ögonen.. Sjukt (!) äckligt. Jag har dessutom inte tid att vara sjuk nu. Verkligen inte. Jag befinner mej just nu i Oslo nämligen för att leta reda på någonstans att bo. För er som skulle missat det har jag nämligen fått jobb här och kommer att flytta hit om ca en vecka. Men jag har då ingenstans att bo. Tydligen skulle man börjat i andra änden har jag lärt mej. Man ska börja med att leta efter någonstans att bo innan man letar jobb.. Men man lär av sina misstag. Jag har hittills varit på tre visningar på rum i kollektiv. Något dyrare än så kommer jag inte att ha råd med. Två av dom (som jag verkligen ville bo i) fick jag inte.. Det tredje kändes sådär.. men det får jag nog om jag vill ha det. Vågar man vara kräsen när det är akut bostadsbrist?

Kommentera inlägget här :