Oslo, here I come!

Nu är det officiellt. Jag har fått jobb och boende i Oslo så jag flyttar dit på söndag. Eller dit och dit.. Jag är ju faktiskt i Oslo just nu. Jag har varit här sedan i söndags nu och försökt hitta någonstans att bo. Det har verkligen inte varit lätt. Jäklar vad jag har sökt rum. Jag har skickat ut över 40 mail till folk som behöver någon som kommer och bor hos dom och har då bara fått komma och titta på tre ställen. Men igår skrev jag i alla fall på kontrakt för ett korridorsboende. Det känns helt okej. Stället i sej är jäkligt sunkigt, men rummet är stort och det ligger supercentralt. Mer centralt än så kommer man inte. Det ligger även i dom "finare" delarna av Oslo, så läget vägde över sunkigheten. Och om jag bara får komma dit med mina tavlor, kuddar och ljuslyktor och piffa lite blir nog rummet hur bra som helst. Hur det sedan ser ut utanför rummet bryr jag ju mej inte så mycket om. Sedan har jag ju alltid sagt att jag vill testa att bo i korridor.. Jag ser detta som en början. Det är alltid ett bra ställe att börja på, sedan kan man ju söka andra ställen senare. Men att flytta till Oslo i slutet av augusti när alla skolor börjar var väl kanske inte mitt mest genomtänkta beslut någonsin. Men sak samma. Nu har jag i alla fall jobb och tak över huvudet. Det är det viktigaste just nu.

Kommentarer :

#1: RJ

Skall be att få Gratulera till nya jobbet och lycka till i det nya landet. Lev Väl å Var Försiktig.

skriven
#2: mamma

Grattis Du kommer att fixa detta fint mamma

skriven
#3: Camilla

Grattis :)

skriven

Kommentera inlägget här :